Hírek : Raikkönen az élen a Ferrarik előtt, Alonso hetedik |
Raikkönen az élen a Ferrarik előtt, Alonso hetedik
Kitti 2006.07.29. 17:58
Ritka izgalmasan indult a Német GP időmérő edzése, hiszen már öt perccel a kezdés után Scott Speed rontott az első kanyarban, ami után a pályára való visszaevickélése közben a falnak csapódott. Az edzést természetesen megállították.
Az újraindítás után a Hondák uralták a mezőnyt, ám elsőségük igen rövidre sikeredett. Megérkezett a pályára Kimi Raikkönen, aki rögtön átvette a vezetést. Kicsit később pedig, megérkeztek a Ferrarik is, akik közül ezúttal Felipe Massa volt a gyorsabb. Egyébként pedig rögtön elsők is lettek.
Az első etap kiesettjei: Liuzzi, Albers, Sato, Monteiro, Yamamoto, Speed.
A második megmérettetésben ismét a Ferrarisok domináltak, ezúttal fordított sorrendben. Pedig először nem úgy tűnt, hogy az élre tudnak kerülni, mivel a két Honda versenyző rögtön az elején rendkívül jó kört futott. Közülük a gyorsabb Jenson Button volt, aki gyorsabb kört tudhatott magának, mint amivel Massa az első etapot megnyerte.
A második etap kiesettjei: Webber, Klien, Trulli, Villeneuve, Rosberg, Heidfeld
Az első tíz hely eldöntésére szánt 15 perc eleje ezúttal több érdekességet is hozott. Az első akkor történt, amikor Ralf Schumacher megpróbálta megelőzni Pedro de la Rosa-t, aki mindezt talán nem látta és a szokásos íven fordulva pont összeakadt a Toyotával.
Mindkét autóban keletkezett némi kár, de ezek mindkét esetben gyorsan elháríthatónak bizonyultak
Az első kerékcserénél aztán ismét volt egy kis probléma. Fernando Alonso szerint ugyanis meglehetősen veszélyesen vágódott ki elébe Michael Schumacher. Az esettel kapcsolatban lévő fenntartását előbb kézzel, majd szóban jelezte. Ez utóbbit természetesen az autóban, fennhangon a csapatrádiót használva.
A harmadik érdekes pillanat az volt, amikor Ralf Schumacher a megjavított autójával ki akart jönni a boxból. A csapat zöld jelzést adott, ám a boxutca nem volt teljesen üres. Ha nem jók a reflexei, akkor újabb gyorsjavításra visszatolhatták volna az autót a szerelők.
Az élen eközben ádáz harc folyt az első helyekért, melyekre ezúttal Alonsóék csapata nem igen apellálhatott. A Ferrarik viszont igen, ám ezúttal, hogy ne legyen egyszerű dolguk, a megtáltosodó Kimi Raikkönen elhappolta előlük a pole-t.
Norbert Haug a héten megkérte a csapatot, hogy ezen a futamon próbáljanak ki egy kicsit agresszívebb taktikát, ami úgy tűnik egyelőre tökéletesen működik. A McLaren-Mercedes tehát otthonában az első helyről várja a rajtot.
Mögötte a két Ferrari, Michael Schumacher és Felipe Massa. Őket meglepetésre Jenson Button, Giancarlo Fisichella és Rubens Barrichello követi. A meglepetés természetesen a két Honda versenyző szereplése, akik egészen jól szerepeltek a mai nap folyamán.
Csak a hetedik helyet tudhatja magáénak az uralkodó világbajnok Fernando Alonso, akinek egyébként ünnepelnie kellene, hiszen ma lett 25 éves.
Nyolcadik és kilencedik lett a két összeakadt versenyző, Ralf Schumacher és Pedro de la Rosa. A tizedik helyre pedig David Coulthard sorakozhat fel.
A hétvége programja a vasárnap 14:00 órakor kezdődő futammal folytatódik.
Német GP Időmérő edzés |
1 etap |
2 etap |
3 etap |
Hely |
Versenyző |
Csapat |
G |
Hely |
Idő |
Kör |
Hely |
Idő |
Kör |
Hely |
Idő |
Kör |
1. |
Raikkonen |
McLaren |
M |
3. |
1:15.214 |
3 |
4. |
1:14.410 |
6 |
1. |
1:14.070 |
10 |
2. |
M.Schumacher |
Ferrari |
B |
2. |
1:14.904 |
3 |
1. |
1:13.778 |
3 |
2. |
1:14.205 |
12 |
3. |
Massa |
Ferrari |
B |
1. |
1:14.412 |
3 |
2. |
1:14.094 |
3 |
3. |
1:14.569 |
12 |
4. |
Button |
Honda |
M |
12. |
1:15.869 |
6 |
3. |
1:14.378 |
5 |
4. |
1:14.862 |
12 |
5. |
Fisichella |
Renault |
M |
13. |
1:15.916 |
3 |
5. |
1:14.540 |
6 |
5. |
1:14.894 |
12 |
6. |
Barrichello |
Honda |
M |
8. |
1:15.757 |
6 |
6. |
1:14.652 |
6 |
6. |
1:14.934 |
12 |
7. |
Alonso |
Renault |
M |
5. |
1:15.518 |
3 |
8. |
1:14.746 |
6 |
7. |
1:15.282 |
12 |
8. |
R.Schumacher |
Toyota |
B |
9. |
1:15.789 |
7 |
7. |
1:14.743 |
7 |
8. |
1:15.923 |
7 |
9. |
de la Rosa |
McLaren |
M |
6. |
1:15.655 |
4 |
10. |
1:15.021 |
6 |
9. |
1:15.936 |
10 |
10. |
Coulthard |
Red Bull |
M |
11. |
1:15.836 |
7 |
9. |
1:14.826 |
6 |
10. |
1:16.326 |
12 |
11. |
Webber |
Williams |
B |
7. |
1:15.719 |
8 |
11. |
1:15.094 |
6 |
|
|
|
12. |
Klien |
Red Bull |
M |
10. |
1:15.816 |
8 |
12. |
1:15.141 |
6 |
|
|
|
13. |
Trulli |
Toyota |
B |
4. |
1:15.430 |
8 |
13. |
1:15.150 |
4 |
|
|
|
14. |
Villeneuve |
BMW |
M |
16. |
1:16.281 |
5 |
14. |
1:15.329 |
8 |
|
|
|
15. |
Rosberg |
Williams |
B |
14. |
1:16.183 |
8 |
15. |
1:15.380 |
6 |
|
|
|
16. |
Heidfeld |
BMW |
M |
15. |
1:16.234 |
5 |
16. |
1:15.397 |
8 |
|
|
|
17. |
Liuzzi |
Toro Rosso |
M |
17. |
1:16.399 |
9 |
|
|
|
|
|
|
18. |
Albers |
Midland |
B |
18. |
1:17.093 |
5 |
|
|
|
|
|
|
19. |
Sato |
Super Aguri |
B |
19. |
1:17.185 |
5 |
|
|
|
|
|
|
20. |
Monteiro |
Midland |
B |
20. |
1:17.836 |
6 |
|
|
|
|
|
|
21. |
Yamamoto |
Super Aguri |
B |
21. |
1:20.444 |
5 |
|
|
|
|
|
|
22. |
Speed |
Toro Rosso |
M |
22. |
- |
2 |
|
|
|
|
|
|
|